Ekonomi

KTÜ Ulaştırma Dairesi Başkanı: Samsun-Sarp Demiryolu Bölgede İstihdamı Artıracak

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaşım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Erdem Oruç, Samsun-Sarp arasında yapılması planlanan demiryolu hattının yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığıyla da bölgedeki istihdamı artıracağını söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Samsun, Sarp ve Trabzon’u kapsayan demiryolu proje çalışmalarına bu yıl başlanacağını açıklaması bölgede heyecan yarattı. Doğu Karadeniz Bölgesi’nin yıllardır beklediği proje olan demiryolu sınırıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Daire Başkanı Prof. Dr. Onur Oruç, demiryolu projesinin sanıldığı gibi büyük maliyetleri olmadığını söyledi.

“20 yıldır bu proje üzerinde çalışıyoruz”

Yaklaşık 20 yıldır demiryolu üzerinde çalıştıklarını ve teknik detayları açıkladıklarını kaydeden Oruç, “Demiryolunda sadece uzunluk olarak eğim binde birlerden bahsediliyor. Binde 25’i geçmemesi lazım, öyle olsun” dedi. yüzde 2,5. Demiryolu konusu gündeme gelince herkes buna seyahat diyor ama biz bunun özellikle yük taşımacılığı açısından çok büyük faydalar getireceği kanaatindeyiz. Bölgede istihdamın artacağını, bölgede ilgili şubelerin gelişeceğini ve büyük bir yatırım olan İyidere Lojistik Merkezi’nin limanın beklenen faydaları sağlayabileceğini uzun zamandır konuşuyoruz.” bir çalışma yaptı. Yüksek lisans çalışmasını da içeren mezuniyet tezlerimizi yaptırdık ve beklenen bu faydanın nasıl sağlanabileceğine dair değerlendirmelerimizi ve bulgularımızı paylaştık” dedi.

“Çok kısa sürede kendini amorti edecek ve bölgenin ekonomik potansiyelini hayata geçirecek.”

Çalışmalarda birçok farklı güzergahta çalıştıklarını belirten Oruç, “Of ve Hayrat’tan başlayıp Erzincan’ın Erbaş’ına bağlanan, diğer taraftan da Erzincan’a bağlanan hattı kullanın. O dönemde İyidere Lojistik Merkezi vardı. DLH’nin yaptığı güzergah olarak Bayburt üzerinden İyidere’yi Erzurum ve Aşkale’ye bağlayan bir güzergah öne sürüldü. Dolayısıyla o zamanki hesaplamalarımıza göre bu demiryolunu İstanbul’a bağlayacak demiryolunun yaklaşık maliyeti belli oldu. Doğu Karadeniz’in güneyinden geçen demiryolu yaklaşık bir buçuk milyar dolar civarında ama sağlayacağı katkıyla kendini amorti edebileceği süre çok kısa, çok kısa sürede kendini amorti edecek Zamanla bölgenin ekonomik potansiyelinin farkına varacak ve Kafkasya’dan Orta Doğu’ya kadar bu bölgenin tamamını diğer bölgelerle entegre edebilmesi hayati önem taşıyor, yani limanlarımızı buraya yerleştirmemiz hayati önem taşıyor. Burada. Bölge insanlarımızı buraya bağlayacak ve büyük fayda sağlayacak bir proje olarak görüyoruz. Dolayısıyla bu konuda önemli adımların atılması lazım, yani hedef 2053 ama beklenen faydanın sağlanması için bunun çok daha erken, ülke imkanları da dikkate alınarak öne alınması gerektiğini düşünüyorum. “Bu konuda tüm kamu kurumlarının, siyasi irade liderlerinin, sivil toplum kuruluşlarının ve meslek odalarının güç birliği yapması ve bu iradeyi bir an önce hayata geçirmesi gerektiği kanaatindeyim” dedi. – TRABZON

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu