Ekonomi

J.P. Morgan, Danone’u Pozitif Katalizör İzlemeye alırken Nestlé ve Pernod Ricard’ı düşürdü

Investing.com — J.P. Morgan, üçüncü çeyrek öncesinde büyük Avrupa tüketici ürünleri şirketlerine yönelik görünümünü değiştirdi. Fransız gıda grubu Danone’u pozitif Katalizör İzlemeye alırken, İsviçreli paketlenmiş gıda devi Nestlé ve Fransız içki üreticisi Pernod Ricard’ı negatif Katalizör İzlemeye aldı.

Son yayınlanan bir notta, J.P. Morgan’ın Avrupa Temel Tüketim ekibi, bu kazanç sezonunda “yüksek düzeyde oynaklık” beklediklerini belirtti.

Analistler, sonuçların beklentileri aşması durumunda düşük değerlemelerin yükselişe neden olabileceğine dikkat çekti. Ancak kazanç düşüşlerinin cezalandırılmasının muhtemel olduğu konusunda uyardı.

Ekip, daha yumuşak bir üçüncü çeyrek beklentilerinin dönem boyunca güçlendiğini, ancak şirketler genelinde momentumun beklenenden daha keskin bir şekilde bozulduğunu belirtti.

Bu eğilim, 2026’ya girerken daha zayıf bir çıkış oranına işaret ediyor. Ekip şöyle ekledi: “Kötüleşen fiyatlandırma, beklentilerin altında kalabilir ve tüketicilerin daha yavaş maliyet enflasyonu ortamında baskı yaşaması nedeniyle gelecek yıl daha yumuşak bir büyümeye işaret edebilir.”

Bölgesel olarak, J.P. Morgan, zayıflayan talep ortamında Latin Amerika’yı potansiyel bir zayıf nokta olarak belirledi. Aynı zamanda Avrupa’daki erozyona uğrayan talep eğilimleri konusunda da uyarıda bulundu.

ABD pazarı, tarife kaynaklı fiyatlandırma ve tatil öncesi satışlar sayesinde kısa vadede daha destekleyici olmaya devam ediyor. Ancak analistler, 2026 talebinin belirsiz kaldığı konusunda uyardı.

Aracı kurum, Avrupa Temel Tüketim sektörünün yılbaşından bu yana düşük performans göstermeye devam ettiğini belirtti. Sektör, 12 aylık ileriye dönük fiyat-kazanç oranında (F/K) 18x seviyesinde işlem görüyor. Bu, piyasaya göre %22 prim anlamına geliyor ve küresel finansal kriz hariç iki on yıllık düşük seviyelere yakın.

Birkaç hisse senedi şu anda 12x ile 16x F/K arasında değerleniyor. Bu seviyeler en son 2011-12’de görülmüştü. Yatırımcılar sektörün uzun vadeli yapısal büyüme modelini sorguluyor.

J.P. Morgan, “daha iyi görünürlük ve daha düşük çarpanlara sahip” şirketleri tercih etmeye devam ettiklerini söyledi. Danone, Unilever, Kerry Group, Anheuser-Busch InBev, Heineken, Coca-Cola HBC ve Imperial Brands için ağırlık verilmesi gereken tavsiyelerini koruyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu